Feilrettingen fortsetter for fullt

Våre mannskaper gir seg ikke før alle har fått strømmen tilbake

Publisert: Oppdatert:
Bilde av trær som har falt over en strømlinje

Målsettingen er at samtlige fastboende skal få tilbake strømforsyningen i løpet av dagen.

Status fredag morgen: 3000 kunder uten strøm fordelt på 20 feilsteder
Våre mannskaper har jobbet hele natten og vi begynner å nærme oss målet om at alle kundene skal få tilbake strømmen.

Risiko for nye feilsituasjoner

Prioriteten til Tensio i en slik situasjon er først å gjøre det vi kan for å sikre viktige samfunnsfunksjoner, liv og helse. Deretter er en hovedprioritet å sikre at alle får tilbake strømforsyningen så raskt som mulig. I en situasjon der vi må gjøre disse prioriteringene er det mange steder vi må gjøre det som kalles «provisorisk retting». Fordelen med provisorisk retting er at det går fortere, ulempen er at denne måten å rette feil på er mer sårbart for nye feil. I dagene og ukene som kommer vil vi derfor ha et stort arbeid knyttet til å rette feilene på en mer permanent og solid måte, men i tidsrommet det tar å få gjort denne jobben, vil det være større sannsynlighet for feil på en del av de provisoriske feilrettingene som vi har gjennomført disse dagene.

Det meldes om mer hardt vær i form av sterk vind utover ettermiddagen og natt til lørdag, disse etterdønningene av uværet kan også bidra til flere feil og strømbrudd.

Helikopterbefaring over berørte områder

I dagene som kommer vil Tensio inspisere strømnettet med helikopter for å fange opp sårbare punkter i etterkant av uværet. Vi vil i forbindelse med disse inspeksjonene helt sikkert fange opp trær som må fjernes, komponenter som må fikses, med mer. Denne helikopterbefaring er derfor viktig i det videre arbeidet med å sikre en langvarig stabil og sikker strømforsyning til de berørte områdene.

Strømløs uten at det vises på strømstanskartet?

Dersom ditt område IKKE vises på strømbruddskartet vårt, og du likevel ikke har strøm i boligen din: Ta kontakt med vårt kundesenter på
74121500
. Har du allerede vært i kontakt med oss om dette og registrert saken din, trenger du ikke å ta kontakt igjen.

Kompensasjon for strømbrudd

Alle privatkunder som har strømbrudd i mer enn 12 timer har krav på kompensasjon. Denne kompensasjonen kommer som automatisk fratrekk på nettleia innen 12 uker etter strømbruddet. Les mer om kompensasjonsordningen her.

Fant du det du lette etter?