Våre mannskaper gir seg ikke før alle har fått strømmen tilbake

Tensios mannskaper fortsetter arbeidet med gjenoppretting. Oppdatert guiding på feilrettingssituasjonen pr. mandag kveld finner du her.

Hvis ditt område ikke lenger er merket som strømløst på strømbruddskartet, og du fortsatt ikke har strøm, ber vi om at du tar kontakt med oss på 74121500. Har du allerede vært i kontakt med oss og fått saken din registrert trenger du ikke å ta kontakt med oss igjen.

Faktura

Når du logger inn på Min Side, kan du se alle detaljer rundt ditt strømforbruk, fakturaer og hvilket strømsalgsselskap du benytter.

Faktura eksempel

Samlet strøm- og nettleiefaktura

Hvis du mottar en samlet faktura for strøm og nettleie fra ditt strømsalgsselskap, kan du kontakte dem hvis du ønsker å:

  • Endre fakturaadresse
  • Få betalingsutsettelse eller betalingsavtale
  • Få en fakturakopi inklusiv strøm og nettleie
  • Se innbetalingsinformasjon, som for eksempel kontonummer, KID-nummer, beløp og forfallsdato

Hva er et strømsalgsselskap?

For å kunne bruke strøm må du betale for to produkter:

Strøm (Valgfritt strømsalgsselskap)
Nettleie (Tensio for nesten hele Trøndelag)

Ditt faktiske strømforbruk kjøper du av det strømsalgsselskapet du har valgt selv, mens nettleie betaler du for frakt av strømmen hjem til der du bor. Det finnes kun ett nettselskap innenfor hvert geografiske område. Du kan derfor ikke velge hvilket nettselskap du tilhører.

Separat nettleiefaktura

Hvis du mottar en separat nettleiefaktura fra Tensio, i tillegg til fakturaen fra ditt strømsalgsselskap eller har pliktleveranse på strøm fra Tensio, logger du deg inn på Min Side for å:

  • Be om betalingsutsettelse eller betalingsavtale
  • Finne fakturakopi
  • Finne betalingsinformasjon

Fant du det du lette etter?